Medeltidsmarknad i Wadköping.........

Imorse åkte vi till Örebro.
Jag har aldrig varit där, vad jag vet.
Så nu ville jag se lite av Örebro.





Vid Ljusnarsberg stannade vi till vid en rastplats.
Där tog vi oss en rök- och fikapaus med kaffe/dricka och smörgås.
Det smakade gott!





I Örebro styrde bilen mot Stadsparken och till Wadköping.
Där skulle det även vara en medeltidsmarknad.





När vi kom fram till marknaden och Wadköping, så pågick det
en uppvisning som vi ställde oss att titta på.





Det var gycklarduon Trix som uppträdde.
Dom var duktiga och roliga.

En från publiken (tjejen i bild) fick ställa sig i mitten och så jonglerade
grabbarna med knivar, framför och bakom henne.





Mattias provade på att skjuta med armborst. Det gick väl sisso där.





Här håller dom på att förbereda för en uppvisning.
Det skulle bli en stridsuppvisning med svärd och rustning.
Den uppvisningen valde jag och Johanna att inte se.
Hasse och Mattias däremot tittade på den.





Medans grabbarna stog och tittade på uppvisningen, gick jag
och Johanna runt på marknaden och tittade på utbudet... och
på dom som var utklädda i medeltidskläder.








Mannen som rör om i en gryta, gjorde brända mandlar.
Jag tänkte köpa några på tillbaka vägen, men det glömde jag.



Trackback
RSS 2.0