Orken finns inte.....

Blev det någon städa-fixa-dag idag?

Njaäää...inte riktigt.

Lusten till att städa och fixa finns, men inte orken.
Jag är så jävla trött, hela tiden...och ibland
blir jag helt utslagen... som idag, mitt på dagen.
Jag blev så trött, så jag var tvungen att sätta mig på
soffan och vila....och där satt jag och halvsov...tills
Johanna kom och talade om att reprisen på de Desperata
hemmafruarna skulle börja.

Jag tror det är min pågående Tavelgyl kur som gör mig
så trött och utslagen.
För sen jag började med kuren, så är det jag som
lägger mig först i familjen!!!
Och det oftast senast klockan 21.00!!!!!!

Hur som haver, så började jag att titta på de desperata hemmafruarna.
Men jag hann inte titta på det så länge, förrens Teresa kom.
Då blev det istället en hel del kaffepimplandet och diskussioner...
i några timmar.

Sen när Teresa gick, så började jag med kvällsmaten.
Potatis-bacon-lök-bullar.

Eftersom jag aldrig har gjort sånna förut, så fick jag
och Hasse tillsätta mer mjöl hela tiden....ja, efter att
ha stekt några och dom var alldeles för lösa inuti.
Men till slut bestämde vi för att köra ändå och steka bullarna.
Så få se hur dom är inuti när vi ska äta dom.

Jag har stått och stekt så länge, så Hasse erbjöd sig att
ta vid och fortsätta att steka färdig bullarna.

Så då passade jag på att komma hit till datorn och blogga
detta inlägg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0