Är jag snart en stamkund?.......

Om jag tyckte att gårdagen var jobbig, så är det
inget emot vad det har varit och är idag!

Min morgon började med att jag var supertrött, efter en dålig
nattsömn, och det pga av klåda under och på fötterna och
sen en klåda och brännande känsla på händerna och armarna.
Jag trodde klådan kom av att jag kanske var lite torr på skinnet.
Så jag smörjde mig med en fet salva, men det hjälpte ju inte.
Jag hade klådan redan i går morse, men som sagt, jag
trodde jag var torr och fnasig i skinnet.

Men för att återgå till min morgon.
Jag var (och är det fortfarand) super trött.
När jag vaknat till lite, så kände jag att det fortfarande kliades,
och nu kändes det ännu mer och på fler ställen.
Händerna och armarna var fulla med röda utslag.

Jahapp!
Då blev det som jag befarade mig, tidigare....att något mer skulle komma
av min penicillinkur....suck.

Misstänkte själv att det var nässelutslag.
Ringde även sjukvårdsrådgivningen och frågade vad jag skulle göra?
Där gav dom mig rådet att ta en antihistaminmedicin.
Och eftersom Mattias har en massa allergier, så har han ju
sånna mediciner hemma.
Så jag tog en tablett och sen åkte jag och jobbade.

När jag gick till bilen och hade dragit ur motorvärmarsladden, så
halkade jag väl till och landade på det ena knäet.
Så det blev ett mindre skrubbsår och ett ömt knä.

Väl på jobbet, så ökade klådan...och en svidande/brännande/hettande
känsla....överallt på kroppen.
Det började även stickas och brännas i ansiktet.

Så då ringde jag sjukvårdsrådgivningen igen, och frågade hur lång
tid det ska ta innan antihistamintabletten skulle ge verkan?
(Då när jag ringde hade det gått ca tre timmar sen jag tog tabletten).

Fick till svar att den skulle ha gjort verkan redan.
Och eftersom det inte var så och att jag bara kände av mer, så
tyckte hon att jag skulle söka upp läkarvård.
Så då åkte jag till akuten.

Där konstaterade läkaren att jag hade fått en allergisk reaktion....
förmodligen på penicillinet.
Så då fick jag en ny kur med medicin. Fast denna gången är
det en allergimedicin som jag ska äta i 10 dagar och sen
fick jag även kortisontabletter mot klådan, som jag ska äta så länge
jag har klåda.
Så två penicillin tabletter om dagen, byttes nu ut mog 6 tabletter
"allergimedicin" om dagen.

Hmmm...undra om jag snart kan kalla mig för stamkund
på apoteket och sjukvården????




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0