Angulus vigor - Änglakraft........

Igår var jag TRÖTT!
Jag gick och la mig FÖRST av ALLA i familjen!
Klockan 20.20 låg jag i sängen och det dröjde inte länge
förrens jag sov.

Inte ens säsongspremiären av "Desperate Housewives"
kunde hålla mig vaken....och så som jag har väntat
på att detta programmet ska börja igen.

Idag innan jag skulle åka och jobba, fick jag lite av vårkänslor.
Jag lämnade täckjackan hemma och tog på mig en tunnare jacka,
och det utan att ens kolla på termometern....tyvärr.
För det var inte så lyckat att byta jacka idag, för det var ju
-15 grader ute i morse (såg det på bilens termometer).
Och resten av dagen har inte varit så värst varm den heller.
Så imorgon åker vinterjackan på igen!

Idag var jag iväg på något nytt.
Jag var nämligen till "Angulus vigor - Änglakraft" och fick mig
en behandling av akupressur, mot mina axlar.

Akupressur är att trycka på akupunkturpunkter i syfte att påverka
kroppens energiflöde.
Akupressur innebär att påverka akupunkturpunkter längs kroppens meridianer med
hjälp av tryck i stället för med nålar, moxa (örtbränning) eller annat medel.
Trycket utövas vanligen med fingrarna.
Akupressur ingår som en del i många behandlingssystem från Kina och Japan
som har den kinesiska människobilden som grund.
Akupressur-metoden har på senare år främst utvecklats av japanska massörer.
Det är en vanlig metod för t.ex. allmän energistimulering och självbehandling.
Några i Sverige kända metoder där akupressur ingår som en väsentlig teknik är
energimassage, Jin Shin Do, Jin Shin Jyutsu och shiatsu.

Ja, vad tyckte jag då?
Hmmm....svårt att säga, så här efter bara en behandling.
Men det kändes väl bra....ja, det gjorde ju jätteont när hon tryckte
på punkterna, men ändå så lyckades jag vara rätt så avslappnad
och behaglig till mods....eller hur jag ska beskriva det?
Andningen var viktig....jag skulle andas lungt och djupt, med magen.
Och eftersom det var första träffen, så var det mycket frågor
hon ställde...om dittan och datten.

Lokalen var jättemysig.. den var lite i shabby chic stil.
Man blev lugn och avslappnad av själva miljön, ja, i alla fall jag.
Hon hade mycket levande ljus.

Sen var britsen utrustad med en madrass, som var jätteskön att ligga på.
Det var inte nå jobbigt att ligga länge på den britsen.

Och sen fick jag ett täcke över mig, som jag hade under hela
behandlingstiden. Och sen satt hon på lite avslappningsmusik....med
den där speciella "klangen" och ljudet av porlande vatten.

Ja, det kändes helt okej efter behandlingen.....och jag är
mer nyfiken på Susannes behandlingar.
Så om två veckor ska dit igen....spännande.

Nu återstår det ju bara att se hur jag känner mig imorgon och några
dagar framöver.....




Denna fina skylt hängde på dörren in till lokalen.
Susanne delar lokal med Kickan som är konstnär och målar mycket änglar m.m.

Här nedan kommer några bilder från en del av lokalen.























Trackback
RSS 2.0