Rolig och trevlig utflykt......

Idag har jag, Johanna och Anette varit iväg på en rolig och
trevlig utflykt. Vi var till Gagnef och till loppiset Tulavippan.

Anette har aldrig varit dit, så hon såg verkligen framemot
att få se hur stort det loppiset är.

Vi åkte mot Gagnef strax före lunch.

Efter vägen stannade vi till vid Rastastugan och åt.




När vi klev in där, så undrade damen i kassan om inte det hade blivit fint där inne.
Öööhh.... jaha?....hur skulle vi veta det?
För ingen av oss har varit in där förut..... och det sa vi även till damen.
De blev hon lite förvånad över det....för Rastastugan hade ju funnits där
i många, många år....

Hon berättade att det hade blivit nya ägare till Rastastugan och att dom
hade renoverat stället och öppnat det igen för 14 dagar sen.
Och visst, det var rent och fräscht där inne och trevlig personal var det också.

Maten då?
Ja, jag var då nöjd med min kokt potatis med torsk och äggsås.
Johanna och Anette var också nöjda med sina hamburgaretallrikar.

När vi ätit färdigt, åkte vi vidare till Tulavippan.
Där var det folk. Många som hade fått samma idé som oss.

Vi gick runt där i någon timme och tittade och tittade på alla dessa saker.
Jag och Johanna gick runt stället två gånger....och ändå så tror jag
att jag missade en massa saker.
Det är ju så mycket saker så man har svårt att ta in allt.....

Fyndade vi något då?
Ja, det gjorde vi, alla tre.
Själv köpte jag en hel del äldre små fotoramar....två gamla tidningar....
ett halsband....och några vinglas.

När vi shoppat färdig, och åkte hem över, så stannade vi till
vid Coop Forum i Borlänge.
Där blev det kaffe med dopp. Mmmm....det smakade gott!
Sen var vi in i själva affären och  handlade lite.
Där var det också mycket folk.... man fick köa ett tag till kassan.

När vi väl kom hem igen, så var klockan strax efter 18.00.

Jösses, vad tiden går fort när man har det roligt och trevligt!



Trackback
RSS 2.0