Stressig och smärtsam dag.......

Min morgon började inte så mycket bättre idag, än
vad den gjorde igår.

Vaknade kl. 06.30 av mig själv.
När jag tittade på klockan, så insåg jag att jag skulle
komma försent till jobbet idag....suck.

Skällde över klockan som inte hade väckt mig i tid... tills
jag fick syn på alarminställningen.... den stog på kl. 9.00.
Jävlar, jag ställde ju om den igår morse, när jag la mig
igen efter att jag hade tagit huvudvärkstabletter.
Och inte tänkte jag på det igår kväll när jag gick och la mig.

Så min morgon började jag med att stressa som bara den, för
att slippa komma allt för mycket försent.

När jag väl var på jobbet, så var det "bara" ca 20 minuter som
jag kom försent.... men ack så förargligt ändå.

Resten av dagen har väl gått i samma stuk som morgonen
började... med stress.

Min kontorskompanjon är ledig och då faller hans jobb på mig.
Sen funkade inte lönesystemet idag, igen.... grrrrr.
Bara det får ju en att stressa upp sig till max, när man vet att man
har mycket att göra där inne.....

Efersom jag stressade imorse, så fick jag inte med mig någon
matlåda till lunchen idag.
Men Anette hade en extra dosa med mat med sig idag, som jag fick.
Samma sak var det igår, då fick jag också en matlåda av henne,
som hon talade om för mig på morgonen (via sms), så då
tog jag ju inte med mig något eget.
Ja, hon är så snäll och omtänksam!

Sen på eftermiddagen idag höll jag på att missa en bokad tid.
Jag skulle nämligen på akupressur kl. 15.00, här hemma på byn.
När vi på jobbet, dom som röker, gick ut och rökte efter eftermiddagsfikat
så kom jag på hux flux att jag skulle ju på akupressur.
Då var klockan 14.40!

Jisses, vad bråttom jag fick!
Fort in på kontoret och stänga ner alla öppna program och logga
ut sig ur datorn och plocka ihop för dagen.
Sen skynda sig till bilen och åka hemåt.

Jag hann precis komma i tid...puuuh.

Själva akupressuren var mer smärtsam än behaglig.
Jag fattar inte hur hon lyckades hitta "alla" onda/ömma punkter på kroppen?
Det spelade ingen roll vart hon var och tryckte....ryggen, magen, benen, armarna,
fötterna, händerna, axlarna....osv.... nog fanns det en punkt där som
gjorde ont som bara den.

Men, men...meningen är ju att det ska bli bättre.... så småningom!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0