Lär mig aldrig......

Jahapp, så har man varit ute för första gången sen i tisdags.
Tog mig en tripp på sisså där 1½ timme.... i blåsvädret.

Jösses, vad det blåser ute idag... rena stormvindar, i mellan åt.
Just nu hör jag hur det riktigt tar i... det susar och dånar högt och det
skakar och skräller i något, där ute.

Jag är fortfarande sjuk. Har inte blivit bättre. Snarare tvärtom.

Jag har en jävla huvudvärk, bak i huvudet.
Så fort jag rör mig, så hugger det av smärta i huvudet och
sen sitter smärtan i ett tag.
Ja, jag har väl ont hela tiden, men sen kommer det lite
titt som tätt sånna där hemska huggande smärtattacker.
Känns som man ska svimma av smärtan.....

Igår kväll började även mitt vänstra öga att skifta färg.
Ögonvitan blev röd. Och i morse när jag vaknade, så var
det ögat alldeles igenmurat av kladd.... och den är fortfarande röd.

Hade även fått ont i högra käken och örongången.
Och pannvärken var värre.

Jag är ju av den typen som inte går till läkare på en gång.
Jag tänker och hoppas på att det ska gå över ändå.
Så även denna gång.
Att man aldrig lär sig? Suck.....

Men idag, när jag fortfarande inte kände en endaste liten förbättring,
utan snarare tvärtom.... ja, då var även jag tvungen
att börja inse att man kanske ska uppsöka en läkare.... det kanske
inte går över av sig självt.

Det är nu vi kommer till min tripp.
Jag har varit till akuten i Ludvika och träffat en läkare.
Och efter vissa frågor, blodprov och undersökning, så fick jag
med mig ett recept på penicillin.... mot bihålsinflammation.

Så nu hoppas jag verkligen att det snart ska vända.... och att jag
slipper denna hemsak huvudvärk, som läkaren inte kunde förklara
så där jättebra (enligt mig). Sa att det kunde vara virus i musklerna???
Han rekommenderade mig att äta Ibumetin för värken i huvudet och bihålorna.

Men jag har inte tagit någon Ibumetin än....för jag har läst bipackssedeln
på den och den för penicillinet.
Och läser man dom, så blir man ju lite rädd för att ta medicinerna.
Ja, man blir lite skrämd av alla dessa varningar och biverkningar.....

Jag har i alla fall tagit penicillin.... och sen om ett tag....typ...ska
jag ta mig en Ibumetin.
Varför? Ja, jag vet inte...känns bara bättre så....efter allt som jag har
läst på bipackssedelarna.

Och som vanligt så blir jag sur och förbannad på mig själv, för att jag inte
har gått iväg tidigare till en läkare.... och fått hjälp att friskna till.
Men så är det jämt! Och lär jag mig något av detta? Nej!
Jag gör precis samma sak om igen, när jag har någon
sort krämpa.... avvaktar in det längsta på att uppsöka sjukvården.

Varför? Vet ej?.........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0