"Jobbigt" väder......

Idag har vi haft "jobbigt" väder, enlig mig då.

Det har ju varit så varmt och kvavt idag.
Termometern, på jobbet, visade på +30 grader!!!
Alldeles för varmt för mig!
Det svalkande inte ens i skuggan, idag.
Och inte fläktade vindarna heller, för dom var ju så varma.

Sen mot kvällningen kom ju åskan!
Och det åskade rätt så rejält. Huvva!!!

Jag hatar åskväder!
Jag var tvungen att gå ner till Johanna, när det blixtrade
och dånade för fullt.
Där nere syns inte blixtrarna så väl....för hon har ju bara
ett litet källarfönster i sitt rum.

Tur att åskan hann gå över innan Hasse skulle iväg och jobba.
Det känns lite bättre att ha honom hemma, eftersom han
inte är nå rädd för åskan.

Och tur att åskan hann gå över innan min tv-kväll började.
Först ut var det ju reprisen av gårdagens Big Brother.
Om ett tag är det dags att titta till de desperata hemmafruarna.
Och om ork finnes, så ska jag även kolla på kvällens
Big Brother avsnitt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0