Tvättmedelspåsar.......

Idag har vi haft blåsigt väder.
Skönt väder, enligt mig.

Jag tycker om när det blåser lite....när vindarna inte
är kyliga....och när vädret för övrigt är okej....alltså att det
är en behaglig temperatur och solen skiner lite då och då.

På jobbet har jag haft fullt upp, hela tiden.
För att "stressa ner" mig lite så gick jag in på verkstaden och jobbade, en gång
på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.
Där satt jag mig vid ett bord och "ettikerade" tvättmedelspåsar.

Vi har fått tomma tvättmedelspåsar (för flytande tvättmedel)
och rullar med klisterlappar. På varje påse ska det sitta en etikett,
på ett visst ställe.

Jag tycker dels att det är roligt att få göra något annat i mellan åt,
och sen är ett sånt där enkelt och monotomt jobb rätt så rogivande....
helst när man är lite stressad för övrigt.
Det känns som om man "rensar" huvudet då.

Efter jobbet kom min mamma och hälsade på.
Innan hon cyklade hem så "snodde" hon en löjtnantshjärta planta
från en av mina blomrabatter..... som hon hade fått lov av mig.
Jag tycker löjtnantshjärta är en fin blomma.

Här tidigare ikväll satte jag mig framför tv.n och väntade på
att reprisen av Big Brother skulle börja.
Under tiden slötittade jag på något annat program....och somnade!
Johanna gjorde mig sällskap... och hon somnade också!
Jag vaknade inte till förrens strax före kl. 20.00.... och då var ju
BB snart slut.... suck.

Ja, ja... så kan det gå!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0