Ludvika gammelgård.......

Vid lunch ringde Johanna och ville bli hämtad från
gammelgården i Ludvika, vid 13-tiden.

Eftersom det var ca en timme kvar tills jag skulle hämta henne,
passade jag på att åka först till Morgårdshammar och hämta
Mattias saker. Han skulle cykla hem sen senare.

När jag gjort det, åkte jag till Ludvika.
Tänkte passa på att strosa runt vid gammelgården och ev. ta
lite fotografier, innan Johanna dök upp.





Men när jag kom till parkeringen, vid gammelgården, så var redan
Johanna där med pappa sin.
Men efter en stunds pratande gick vi en liten runda på gammelgården, alla tre.



































































Ja, det var lite bilder från den "övre" delen av Ludvika gammelgård.

Efter det åkte vi till Lyviksberget och handlade på Coop Extra.
Seppo följde också med och passade på att handla lite.

När vi handlat färdigt skjutsade vi hem Seppo och sen åkte vi
mot Smedjebacken och hem.

Väl hemma gick jag och Johanna lös på tuijan vid trappen.
Vi ansade den så gott det gick....vi nådde inte högst upp...och vissa
grova grenar orkade vi inte klippa med häcksaxarna.
Så det får Hasse hjälpa oss med det, någon dag.

Johanna var jätteduktig på att klippa. Det gick jättefort för
henne att klippa.... så hon hann klippa dubbelt så mycket mot
vad jag hann klippa.....och det är jag glad och tacksam för.
För skulle jag ha klippt tuijan själv, så har det inte blivit ens hälften
gjort....för jag fick så ont i axlarna och nacken ändå, av det lilla jag gjorde idag.

Snart ska jag ner och fixa middagen.
Idag blir det broccoligratäng med falukorv och ostsås och till det
blir det kokt potatis.
Mums filibabba!!!



Trackback
RSS 2.0