Skolavslutningskläder.......

Det börjar bli lite av en "zoo-känsla" på jobbet....ja, i alla fall
där vi står och röker.
Förutom alla fåglar, insekter, "råttor" och ormar som finns
att beskåda, så såg vi idag ett litet råddjur.
Och till skillnad från "råttor" och ormar, så är ju ett råddjur finare
och trevligare att titta på.... tycker jag i alla fall.

Idag slutade jag jobbet kl. 12.00.
Jag (vi) skulle iväg och göra något som är bland det "värsta" jag vet:
Åka till Kupolen, OCH handla skolavslutningskläder till Mattias!

Det brukar börja med att Mattias protesterar och gnäller och
vägrar att följa med.
Efter en del gnäll, tjafs, irritation och en sur Mattias, så kan
man äntligen åka mot Borlänge.

Väl framme vid Kupolen så blir det lite mer gnäll och tjafs, och en
ännu mer irriterad och arg mamma (jag i det här fallet).

Sen börjar "jakten" på kläder och skor.
Och till en början så är det INGENTING som duger åt "lilla herr´n.
Men någonstans under letandests gång blir Mattias på lite
"bättre" humör och börjar engagera sig lite mer i letandet
efter kläder och skor.

Hmmm...kan ju vara att han ser att mamma (jag) börjar
bli måttligt irriterad och arg?????

Men hur som helst så hittade vi, efter lite "springandes" mellan
olika affärer, kläder och skor till avslutningen.

Det kanske inte blev så som mamma (jag) hade tänkt,
önskat och hoppats på.
Utan det blev precis så som Mattias hade tänkt och ville.
Och det är ju självklart att det ska vara så, eftersom det är
han som ska ha kläderna och skorna på sig.
Viktigaste är ju att Mattias trivs och gillar kläderna, än
att jag ska vara "nöjd".

Ja, det var väl fina kläder/skor han valde, men jag hade väl önskat
att han skulle välja lite mer "traditionella finkläder".... så att säga.
Ja, ja...han blir lika fin i det här kläderna som i "traditionella finkläder".

Medans vi var i Borlänge fick Hasse ett telefonsamtal om att det
hade varit inbrott i våran båt.
Hasse har varit iväg och kollat till båten och det verkar som om
allt är kvar....men att det fanns några saker som hade
blivit framtagna.

Jag blir så förbannad när folk inte "förstår" skillnaden
mellan ditt och mitt.
GRRRRRRR!!!!!!

Förresten, när jag kom hem idag från jobbet, så möttes jag
av en härlig doft: nygräddade kanelbullar!
Hasse hade bakat bullar!!!!!
Jösses, vad paff jag blev! Men glad!
Och dom var jättegoda!!!




Kommentarer
Postat av: Vävaren

Shoppa i Borlänge och särskilt på Kupolen första fredagseftermiddagen efter lön är ingen höjdare...



Jag passerade Kupolen idag på em. Det var rusningsköer överallt och parkeringen vid Kupolen såg välfylld ut!



Det här med ditt och mitt borde alla fatta men det finns ju alltid några puckon som skiter i det!

2011-05-27 @ 23:17:01
Postat av: Jaana

Vävaren: Ja, Kupolen är ingen höjdare....för det är alltid mycket folk där....i alla fall när jag är dit.



Ja, "Puckon" finns det gott om! Av alla dessa sorter!



Kram!

2011-05-28 @ 13:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0