Niceville........

Nu är lunchen avklarad. Idag blev det köttfärsgratäng.

Dagen har fortsatt i lugnt mak.
Ingen större aktivitet här hemma, än i alla fall.
Kidsen är hemma och dom utnjyttar de tekniska prylarna, tv:n och datorn.

Själv har jag bara diskat och gjort maten.
Nu tänkte jag "vila" lite på maten, här framför datorn.
Sen ska jag duscha och sen senare på eftermiddagen ska jag och Johanna
åka hem till Anette och Henke.





Klockan 19.00 ska jag och Johanna på bio, här på byn.
Idag visar dom "Niceville".
Den är 2 timmar och 26 minuter lång!
Få se om filmen är värd sina timmar och minuter?

Den är baserad på den omtalade och bästsäljande boken Niceville, som
skildrar berättelsen om tre extraordinära kvinnor i 1960-talets Mississippi.
Socitetsflickan Skeeter återvänder från universitetet fast besluten om att bli författere,
men vänder upp och ner på både sina vänners liv, och hela den lilla staden där dom bor,
när hon beslutar sig för att ge sig i kast med ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på
färgade kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i de vita överklassfamiljernas hem.
Hushållerska Aibileen är den första som berättar sin historia - vilket inte ses med blida ögon
av hennes vänner i den sammansvettsade färgade församlingen.
Snart vågar dock fler kvinnor träda fram med sina berättelser.
Men att bryta mot socitetens oskrivna lagar utsätter dem alla för en risk.
Niceville är en tidlös historia om systerskap över gränser och möjlighet till förändring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0