Färdiga smörgåsar.......

Imorse när jag vaknade och gick ner till köket, såg jag en lapp
som Hasse hade skrivit.
På den stog det att han hade gjort smörgåsar till mig som jag kunde
ta med mig till jobbet.
Vilken trevligt överraskning och va gulligt gjort av Hasse!

Jag tog med mig påsen och öppnade inte den förrens på frukostrasten.
Inne i lådan låg två dubbelmackor av rågbröd. Imellan mackorna var det
ost, skinka, salladsblad, gurka och paprika.
Dom var jättegoda!!!
Och i lådan låg det även två blåbärsmuffins!

Delade med mig av lådan till Roffe, för jag orkade inte äta allt.

Det blev många "funderingar" och "förslag" över mina smörgåsar....hahhahaa.

Någon undrade varför Hasse fjäskade så för mig?
En annan tyckte att jag skulle vara på min vakt....att det där bådade inte gott...något
"skumt" var i görningen..... när jag på kort tid hade fått både frukost på sängen
och sen de färdiga smörgåsarna.
En kvinnlig arbetskamrat skulle minsann gå hem och beodra sin karl att
hon också skulle ha färdiga smörgåsar imorgon, gjorda av honom.
Någon annan undrade vad Hasse hade haft för sig på Ålandsresan...egentligen?.....osv...osv.

Och allt detta sas ju på skämt och skoj.

Hasse hade även likadana smörgåsar med sig till jobbet idag.
Där trodde dom istället att det var jag som hade gjort dom åt honom..... hahahhaaaa...
och dom ville inte riktigt tro att det faktiskt va han själv som fixat iordning dom.

Sen hade Hasse även gjort iordning smörgåsar åt Mattias, som han bara behövde
ta fram imorse och äta innan han skulle till skolan.

Visst har jag en snäll och omtänksam sambo!!!!
<3 <3 <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0