Gått i ett......

Idag har det varit en "lång" dag.

Först så var jag iväg och jobbade och hade hur mycket som
helst att göra....mer än vad jag hann med.

Efter jobbet åkte jag hem och vände i princip.
Jag var och hämtade min snarkapparat, Johanna och Hasse.
Sen åkte vi till Borlänge.

Vid hjälpmedelscentralen tog det en timme.
Först läste dom av minneskortet från snarkapparaten och då såg dom ju
att allt inte var helt bra. Efter ett tags funderande och tittande på mina
sömnkurvor kom dom fram till att jag skulle ha en ny snarkapparat, en bättre.
Så då tog det ju tid att ställa in den och gå igenom hur den funkar.
Frågade dom varför man inte kan få en sån där bättre snarkapparat på en gång?
Svaret jag fick var: - Alla kan ju inte ha en Rolls -Royce.

Så nu ska det bli "spännande" att se om mina andningsuppehåll försvinner och om
orken börja komma tillbaka till mig, så sakta..... och om den enorma tröttheten försvinner?
Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Efter besöket på hjälpmedelscentralen åkte vi vidare till Expert.
Jag skulle dit och köpa mig en MP3-spelare som jag ska ha till att lyssna på ljudböcker.

Till sist var vi in i Kupolen.
Johanna skulle handla lite kläder.
Själv hade jag varken lust eller ork till att springa i affärer.
Så jag och Hasse satt oss ner på en bänk inne i Kupolen och kollade på folk.
Efter ett tag gick vi till Waynes Coffee och satte oss där.
Hasse med en kaffe och jag med Cola.

När vi kom hem var jag ivrig på att få min MP3-spelare "tankad".
Ringde Anette och frågade om hon hade tid och lust att ladda min MP3:a
med olika ljudböcker. Och det hade hon!
Va snällt av henne!

Tog med min MP3:a och stack ner till henne på en gång.
Johanna och Martin med barnen var också där.
Så det var full rulle där!

Medans Anette "tankade" min MP3:a så drack vi kaffe och umgicks.

När jag kom hem hade Hasse gjort kvällsmat, Amerikanska pannkakor och
stekt fläsk. Gott!

När jag ätit färdig gick jag upp hit och började på detta inlägg.
Så det har gått i ett sen imorse.... puuuh.




Kommentarer
Postat av: Karina

Hoppas nya snarklådan fungerar bättre så du kan bli pigg och rask!



Ja, ljudböcker är kanoners, jag är helt beroende av dem! :-)



Jut nu läser jag Den mörka ängeln av Mari Ljungstedt. Vad läser du?

2011-09-14 @ 21:16:56
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Jaa-a...jag hoppas VERKLIGEN att min "Rolls-Royce" ska ta bort min trötthet.



Jag har aldrig lyssnat på ljudböcker förut, så det är något nytt för mig.



Har börjat lyssna på "Box 21" av Roslund & Hellström.



Kram!

2011-09-15 @ 07:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0