Punka......

Om jag var trött igår morse, så var det inget emot vad jag var idag.
Den där Ålandskryssningen tog musten ur mig..... hahahhaaa.

Efter jobbet var jag hem en stund, sen var det bara åka tillbaka till Ludvika igen.
Klockan 14.15 hade jag en tid hos en på bassängträningen. Han tog lite uppgifter
om mina krämpor och sen förklarade han hur bassängträningen skulle gå till.

Jag ska börja nästa vecka och träna i varmvattenbassängen.
Jag kommer att träna måndagar och onsdagar på eftermiddagen.
Och jag hade en sån tur att jag får träna alldeles själv i bassängen med
en "instruktör". Det var inte illa! Jag trodde att jag skulle träna i en grupp.
Visste inte ens att man kunde träna själv i bassängen......

Jag ser framemot träningen och hoppas på bra resultat....ja, att jag får mindre
värk i axlarna och bättre styrka i armarna....osv.

När jag skulle åka hem igen, så såg jag att ena bakdäcket såg för platt ut.
Jaha!!! Då hade man fått punka också!!!
Men det var så pass mycket luft i däcket att jag kunde åka hem....  eller rättare sagt, jag
chansade att däcket skulle hålla ändå hem......och tur som jag hade så gick det bra....puuuuh.

Meningen var att jag skulle åka till Ludvika IGEN vid 16.30-tiden.
Jag och Johanna skulle följa med morsan till Synsam och vara smakråd åt henne.
Hon ska skaffa sig nya glasögon.
Men eftersom jag hade punka, så frågade jag om inte farsan kunde skjutsa
morsan och Johanna.... och om jag slapp följa med.... kände att jag orkade inte åka
fram och tillbaka till Ludvika för tredje gången idag.
Farsan åkte iväg med dom och jag slapp följa med.......skönt!

Mattias har varit med sin pappa efter skolan. Så senare på eftermiddagen kom dom
förbi här. Vi var ute på gården, i det vackra vädret, och tjolade.
När det kom fram att jag hade fått punka, så erbjöd sig Seppo att byta däcket på bilen.
Så han tog av punka däcket och satte dit reservdäcket.
Det var snällt av honom och det uppskattade jag verkligen!!!
Då slipper Hasse krångla med det när han kommer hem ikväll efter en
eftermiddagsskift på verket.

Ibland är ens "före detta" bra att ha.....hahahhahaaaa...... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0