Mera vårtecken......

Våren är ju här....helt självklart.
Men det är så roligt när man upptäcker alla dessa vårtecken...för första gången.
Man blir glad av dom!

Den senaste veckan har jag sett och hört många nya vårtecken...för min del.

Måsarna är här och dom HÖRS....hahhahaaa.
Så här i början av "mås-säsongen" tycker jag bara att det är så härligt
att höra dom....för dom hör till sommaren.
Men sen efter ett tag kan man ju bli måttligt irriterande på deras skrik...helst på
tidiga mornar. Och sen är det inte så kul med all denna måsskit överallt.

Kanadagässen har också kommit.

I blomrabatterna har det börjat komma fram lite grönt.

Ungdommar som åker skateboard ute.

Alla dessa nya fågelkvitter man hör....och alla dessa "nya" småfåglar som
man har sett (vet ej namnen på dom).

Mer liv och rörelse utomhus....i byn....hos grannarna.
Man hör snickrande....sopande....motorsågar....osv.
Man ser mer folk ute i trädgårdarna.....dom vårpysslar eller bara
njuter av solen.

Farsan som har premiärat (idag) med att fiska med kastspö.

Ja, det var några av det "nya" vårtecken som jag har observerat
den senaste veckan.




Kommentarer
Postat av: Karina

Fasen, jag blev på så bra humör av solen idag att jag har städat och grejat hela dagen! :-)



2012-04-12 @ 20:57:10
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Ja, du ser vad solen kan göra med en...hahhahaaa ;)



Kram!

2012-04-13 @ 10:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0