Läkarbesök......

Här på förmiddagen har jag varit till läkaren.
Men jag fick inte träffa "min" läkare, för han var ledig.
Jag träffade en helt okänd läkare för mig.
Blev självklart besviken......men det var bara att gilla läget.
Tur som var så var den "nya" läkaren bra.

Den här läkaren jag träffade idag sjukskrev mig bara.
Han tyckte att min ordinarie läkare fick besluta om fler kortisonsprutor
och göra uppföljningar på olika prover som visade på lite olika saker.

Jag upplever och VET att jag är inne i en ond cirkel vad det gäller min hälsa.
Min ordinarie läkare säger det också.
Även den här okända läkaren sa det idag..... och det genom
att bara skumläsa min journal.....och det kändes faktiskt skönt....att fler ser det.
Han sa flera gånger att jag var inne i en ond cirkel och tyckte att jag hade en
komplex sjukdomsbild.... sen vet jag inte vad han menade med det?
Det kan ju betyda sammansatt, krånglig, invecklad, svåröverskådlig....osv.

Sen tyckte även denna läkare att min ordinarie läkare skulle följa upp mig
ett tag med lite olika saker (provsvaren som visade nått).

Så när jag var klar hos läkaren försökte jag direkt boka en tid till min
ordinarie läkare, men siddu det gick inte.
Fick till svar att det fick jag lov att göra via telefon!
Så när jag kom hem ringde jag upp telefonsvararen och fick en
tid när någon ska ringa upp mig så att jag kan boka en ny tid.

Varför göra något enkelt och smidigt när man kan krångla till det!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0