Fika och bad vid Ulvön och den "runda bryggan".......

Puuuh...ännu en het och solig dag.
 
På jobbet hade jag det lite lugnare idag än vad jag hade det igår....skönt.
 
När jag kom hem från jobbet var brorsan, Nellie och Molly hemma hos oss.
Efter ett tag kom även mina föräldrar förbi, men dom blev ej så långvariga eftersom
vi var på väg att åka ut med båten på sjön.
Brorsan, Nellie och Molly skulle också med oss.
 
Äntligen skulle jag få åka ut på sjön med båten och bada!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi chansade och åkte och kollade på en gång om denna brygga var ledig,
"Runda bryggan" som vi kallar den för......och som är en av våra favoritplatser ute på sjön.
Och vi hade tur!
När vi kom åkte det precis en båt därifrån.
Och v fick vara för oss själva hela tiden.
SKÖNT!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var så skönt ute på sjön, där det fläktade lite.
 
Eftersom dagen har varit väldigt varm, så var vi alla väldigt varma av oss.
Så när man skulle i vattnet så kändes det jättekallt.
Men när man väl kom i och doppade sig så var det härligt underbart och skönt.
 
Idag var det ingen som var en badkruka.....ALLA badade.
Mattias och Nellie var dom som badade mest.
Dom var i nästan hela tiden.....förutom när dom kom upp två gånger som
hastigaste och fikade.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här står självaste "kaptenen" och tittar på när Mattias och Nellie härjar i vattnet.
 
 
 
 
Medans Mattias och Nellie roade sig i sjön, så roade sig Molly och Johanna
varandra på bryggan.
 
 
 
 
 
 
 
 
Även det trevliga, underbara, sköna och roliga har ett slut.....och vi var tvugna
att börja tänka på hemfärden.....
 
 
 
 
 
 
 
 
"Måsstenen" kallar vi denna stora sten på sjön,och många andra med oss.
Det brukar vara en massa måsar på den, men inte idag.....
 
 
 
 
Det var en hel del folk ute på sjön.....som åkte på gummiring....som bara var ute och gled....
som trollade (fiskade)......som badade....osv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På verkets tipp hade dom precis tömt slagg som kyldes ner med vatten....och
därav detta moln av ånga.
 
 
 
 
OJ, det blev en heeel del bilder i detta inlägg.
Men jag har så svårt att bara välja ut några enstaka när jag har tagit många bilder.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0