Tidskrävande, men gott........

Idag har vi lite ruggigt väder.....snö och blåst....brrrr.
Det är inget väder som har lockat ut oss....direkt.
Det enda vi har varit utanför dörren är att jag, Johanna och min mamma
åkte strax före kl. 08.00 till frissan och fick våra frisyrer putsade.
Sen har Hasse varit till affären.
 
Här hemma har jag bland annat kokat kalops.
Det är en tidskrävande maträtt.....först ska köttet skäras i bitar....sen ska den brynas....och
till sist ska den koka i timmar....och däremellan ska man tillsätta lite
kryddor och morötter och vad man nu vill.... i olika omgångar.
Så det blir inte så ofta jag gör kalops....tyvärr....för det är ju så gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0