Persiljejärpar.......

Ännu ett skift på jobbet avklarat.
Men idag var det jobbigt. Jag hade och har så förbannat ont i vänstra axeln/armen.
Emellanåt kändes det som om jag skulle börja grina av smärtan.
För den blev ju bara värre och värre medans jag jobbade.
Tog värktablett, men den hjälpte inte så mycket.

När jag skulle hem stannade jag till vid Hong Kong City.
Hasse ringde till mig på jobbet och frågade om jag kunde köpa med mig
färdig mat, för han hann inte göra någon mat och han vara hungrig.
Han och farsan min höll på med att köra in ved (med skottkärra).
Det är dags att fylla på vedförrådet inne.

På Hong Kong City hade dom buffé som man fick plocka av och fylla
på dosan med vad man ville ha.
Jag valde att fylla dosorna med persiljejärpar, stekt potatis och sås.
Dosorna för sallad fyllde jag med strimlad kål- och morotssallad.

Allt var jättegott!

Jag fyllde på dosorna så väl, så nu får vi äta samma mat till kvällsmat också.
Det var inte dumt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0