Akrylfärg.......

Igår kväll var det ju den andra deltävlingen på Melodifestivalen.
Jag tittade på halva programmet.....artisternas uppträdanden.
Inte heller i denna deltävlingen fanns det någon sån där "wow" låt....
som man gillar på en gång.....
Men får man lyssna på låtarna några gånger, så hittar man säkert
någon "favorit".......

Istället för att fortsätta och titta på Melodifestivalen, så gick jag in
i köket och kladdade och exprimenterade med akrylfärgerna.

Det jag upptäckte igår är att akrylfärg torkar fort....för fort ibland.
Sen kanske jag inte har den bästa färgerna.....den är ju köpt på Rusta.
"Riktig" akrylfärg kanske inte torkar lika fort och är smidigare att jobba med?
Sen har jag inte heller de bästa penslarna att måla med.....är ju billiga penslar från Rusta.
Så vet ej om det är enklare att måla med akrylfärg om man har bra penslar?
Men det tror jag.....för det är en stor skillnad att måla akvarell med en billig
pensel och med en riktig konstnärspensel (som ju är dyrare).

Men eftersom jag precis har börjat att bekanta mig med akrylfärgen, så
har jag ingen lust att slå på stort på en gång....vad det gäller färg och penslar.
Jag måste ju känna mig fram och prova om det är något jag vill
fortsätta med.....att måla med akrylfärg.....och då duger de billiga....även om
man blir lite frustrerad över att penslarna inte är det bästa att måla med.....det
blir lite si och så med linjer och sånt......














Trackback
RSS 2.0