Mattias skoter sugen.......


När Mattias kom hem från skolan var han sugen på att åka skoter.
Hasse tog fram den ena skotern, som har stått ute sen förra vintern....så den var lite
insnöad och isig....och täckt med lite torra löv och kvistar.

När Hasse startade skotern bolmade det något förskräckligt från den....ja, det såg ut som
värsta skorstenen på en kolfabrik.

Vad felet till all denna avgasrök var, vet jag inte?
Men efter ett tags körning försvann molnet och den betedde sig som normalt.

Mattias ville att jag skulle följa med ut och ta kort på honom och titta när han körde.
Eftersom solen sken och det såg ut att vara ett härligt väder ute så gick jag ut.








Men när jag gick ut var det som om någon hade tryckt på en "väder-knapp".
Helt plötsligt blev det molningt och blåsigt.....brrrrr....snön yrde till ordentligt emellanåt.
Ansiktet stelnade till på en gång av kylan.
Och det kändes inte som om jag hade några kläder på mig....det blåste rakt igenom dom.

Men jag stog ute ett tag och tittade när Mattias åkte skoter och knäppte några kort
med mina stelfrusna fingrar (ja, jag hade vantar på mig).




Kylan hindrade inte Mattias och Hasse.
Antingen är dom varmblodiga eller så var dom bättre utrustade med kläder än vad jag var.
Mattias ville åka mer än bara på vägen här utanför.
Så Mattias och Hasse åkte iväg för ett tag sen.....Mattias som chaufför och Hasse
som passagerare.

Vi har ju inte fått så där jättemycket snö, så det går ju inte åka överallt än....tyvärr.
Men jag gissar på att grabbarna åkte till Bullerdalen en sväng.

Jag vill också åka skoter, men det är ju inte att tänka på just nu.
Dels för att det är för kallt ute nu, tycker jag, och sen för att jag klarar inte av att köra med
min onda axel/arm.... och det är ju köra som är det roligaste....tycker jag i alla fall.

Få se om jag hinner få mig en skotertur den här vintern?
Bäst är ju när man kan åka på isen, på Barken, och samtidigt ta med sig ved så
man kan ha en värmande brasa och grilla korv.
Och på isen är det roligt att köra skoter....där finns gott om plats....man kan gasa
på lite mer.....man kan "leka" lite.....och även kidsen kan köra och "leka" där.

Ja, det är roligt att köra på skoterled med..... ja, det är roligt att köra
skoter överallt....bara det är ordentligt med snö......



Trackback
RSS 2.0