Kaffe ute i solskenet........

Idag är det ju ett riktigt vårväder ute....med en jättevarm sol som
värmer gott och som töar bort snön för fullt.
Härligt!

Jag har varit och jobbat och hade fullt upp och ett krånglande
lönesystem....suck. Det är svårt att hinna ikapp med lönerna när
programmet inte vill funka som det ska.....grrrrr.




Härligt att se så mycket asfalt och gräsmatta..... för det "skvallrar" om att
våren är på gång......




På eftermiddagen var jag och Hasse förbi hemma hos brorsan och dom.

Jag läste på FB att Lina satt ute i solskenet, mot väggen på baksidan.
Eftersom jag själv har bott i samma lägenhet som brorsan och dom, så vet jag hur
skönt det är att sitta på baksidan på våren och "sola" sig.
Sms:de Lina och frågade om hon ville bjuda på kaffe i solskenet, och det ville hon.

Åååh, det var så skönt att sitta där mot väggen och lapa sol och dricka kaffe.

På våren, den här tiden, tycker jag om att vara i solen och njuter gärna av den.
Men värre är det på sommaren.....då undviker jag den istället.




Molly var också ute i det fina vårvädret.
Hon lekte med vatten och sand/lera...... och gjorde bl a kladdkaka.
Det är ju också ett typiskt vårtecken.....när barnen kladdar med tövattnet.




Det blev riktigt varm mot väggen, emellanåt.....ja, i alla fall när man hade täckjacka på sig.
Jag var sugen flera gånger att ta av mig jackan....men det är nog liiiiite väl för tidigt.
Luften är ju kall..... och det var inte riktigt lä där vi satt.....det kom några mindre
vindpustar emellanåt.



Trackback
RSS 2.0