Kyla, städning, Mattssons och Bergakul.......

Äntligen fredag!!!!

Idag har vi haft det myggfritt ute...ja, med andra ord så har det varit
riktigt kallt ute idag.....brrrr.
Fast vi kanske inte ska klaga på våra minus 15-18 grader,
för Kvikkjokk har ju haft - 42,4 grader.
DET är KALLT!!!!

Jag har varit och jobbat.
Efter jobbet var jag tvungen att vila/sova ett tag....vilket är ju "normalt"
för mig nuförtiden.....tyvärr.

Efter vilan började jag att städa vardagsrummet.
Jag fick även hjälp av Hasse.
Och idag satt vi upp tavlan jag köpte tidigare på Nisses.

Sen senare på eftermiddagen var jag och Anette hem till familjen Mattsson och fikade.
Vi fick en jättegod, hembakad kladdkaka med grädde till.
Och som vanligt var det FULLT ös på de små barnen....och det trots att dom alla
har vattkoppor!!!

När jag kom hem igen var det bara Johanna som var hemma.
Mattias och Hasse är på Bergakul ikväll.
Det är Mattias klass som har hand om det.....och föräldrar.

Mattias såg framemot att "jobba" på Bergakul, men det gjorde inte Hasse.
Och jag förstår Hasse, för det är ett herrans liv där med alla dessa barn
som springer runt och aktivera sig med något.
Gissar på att både Mattias och Hasse kommer att vara rejält trötta efter
flera timmars "jobb" i det höga ljudnivån som råder på Bergakul.

Själv passar jag på att njuta av tystnaden här hemma, och det behövs efter
besöket hos familjen Mattssons.....hahahhaaaaa.

Om jag får tillbaka insperationen ska jag fortsätta att städa lite här hemma.
Men klockan 21.00 ska jag titta på "Skavlan", om jag kommer ihåg......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0