Nyårsdagen har börjat på olika sätt........

Årets första dag har börjat...... bra för en del och mindre bra för andra.

Det är bara jag och Hasse som är vakna här hemma.
Kidsen sover för fullt....och lär nog göra så i några timmar till.
Hmmmm..... är det en "ålders varning" när ungarna orkar vara och är vakna längre
på nätterna än vi vuxna?????..... hahahhahaaaa.

Skönt är det i alla fall att slippa börja det nya året med att vakna till en rejäl bäksmälla.
Det var mååånga år sen sist jag startade det nya året med en baksmälla.

Men engligt Aftonbladet så är det nog många som har vaknar idag till ångest, bakfylla,
på sjukhus, med ömma och blåslagna kroppar, vissa överlevde inte ens det nya året.....osv.

Usch, tragiskt att det ska behöva vara så..... att man inte kan fira nyår med måtta....
vad det gäller alkoholen. För det är så sant som det är sagt; När alkoholen går
in kommer vettet ut...... för många...... på olika sätt.....

Vill bara påpeka igen, att jag har inget emot alkoholen när den används med måtta
och används av dom som kan hantera den.
Och jag är INTE nykterist!

Men tyvärr, tyvärr så används alkoholen på fel sätt, så ofta i vårat samhälle.
Många får lida för det.... inte bara dom som förtär den, utan andra runt omkring också.
Allt från medberoende familjer och vänner, till offer och deras anhöriga som drabbats
av alkoholens effekt..... ja, då tänker jag på rattfylla, skadegörelse, våld.....osv.

Och samma gäller det för droger/knark!

Så för år 2012 önskar jag att användandet av alkohol och droger minskar rejält!
Att alkoholen används bara av vuxna (över 18 år) som KAN hantera den!
Att drogerna/knarket utplånades totalt....men det fattar ju jag också att det kommer
aldrig att ske....tyvärr.....men önska går ju alltid......



Kopierat från Aftonbladet på nätet.

2012 firades in –
med fylla och bråk

Starten på nya året blev ”otroligt stökig” Detta har hänt – län för län

13-åring sköts med nyårsraket

Värsta raketincidenten ingen olycka I Limhamn sköt någon mot pojke som fick benet söndertrasat

Ung kvinna död
i bussolycka

20-åring påkörd av en buss i centrla Karsstad Hennes liv gick inte att rädda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0