Skitdag och giftig rök..........

Idag var det en "skitdag" på jobbet.
Den var stressig och rörig.
Min kollega (vi sitter i samma rum) är sjuk och då ska jag
hoppa in för honom och göra "hans" löner.
Men det blir ju även att jag får "serva" och fixa med lite olika saker
åt det anställda som han annars brukar göra/hjälpa.
Och idag tror jag att de flesta hade något på hjärtat....eller ville
ha hjälp....eller ville ha något från arkivet/förråd.
Så det blev väldigt hackat och malet med att få sitta och jobba + att
lönesystemet hakade upp sig flera gånger och jag fick ringa support.
Sen har jag jobb som väntar på att bli gjorda....och det stressar mig ännu mer.
Så jag hoppas verkligen att morgondagens arbetspass inte blir den
samma som idag.....men, men....förutsättningarna för det är dåliga.....suck.

På eftermiddagen var det meningen att Mattias skulle på ett läkarbesök
ang. sina allergier. Men så blev det inte!
För idag hade han gympa sista timmen och fick tungt att andas.
Så han var tvungen att ta sin astma medicin.
Ocn när man ska besöka läkaren vill dom att man inte ska ha tagit några
mediciner så att undersökningar blir rättvisa.
Så nu får vi vänta på en ny tid.

Jag, Johanna och Hasse åkte istället till Telia i Ludvika.
Johanna skulle dit och köpa sig en Iphone....tror jag att den hette.
Och jag i min tur köpte en sån där skyddplast till min mobilskärm.

Medans vi var inne i Telia så hörde vi sirener.....5 gånger....ja, vid olika
tillfällen, men ändå rätt så tätt efter varandra.
När vi kom ut ur Teliabutiken fick vi förklaringen till allt "tutande".
En del av himlen var svart och en kolsvart, tät och tjock rök steg upp från ABB området.
När vi åkte hem hörde vi i bilradion att dom gick ut med en varning till allmänheten i Ludvika.
Brandröken från ABB var giftig och man uppmanade folk att hålla sig inomhus med
stängda dörrar/fönster/ventiler.



(Bilden är från Dalarnas Tidning).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0