"Drömyrke I"..........

För ett tag sen hade jag ett inlägg med olika yrken/jobb som
jag inte kunde tänka mig att jobba med.

Nu ska jag dela med mig av olika yrken jag skulle kunna tänka mig
och vilja jobba med.....

Det är yrken som jag tror kan vara roliga, givande och intressanta att syssla med.
Sen vet man ju aldrig hur det är förrens man har provat.....

Här kommer första yrket:





Jag skulle vilja jobba med fotografering.

Inte i någon av alla dags- eller kvällstidningarna eller som paparazzi.
Och inte som en ateljé fotograf.

Jag skulle vilja jobba med att ta fina, uttrycksfulla och/eller berättande fotografier.
T ex jobba ute i naturen med att ta olika sorters bilder på landskap, djur och växtligheter.
Vara i olika sorters miljöer och/eller händelser och ta uttrycksfulla och/eller berättande bilder.
Ja, ni vet.....en sån där bild som säger mer än tusen ord.

Vart skulle man jobba då?????
Jaa-a...inte vet jag.... Kanske åt en bildbyrå????
Eller som en frilansare????



Trackback
RSS 2.0