Snälla och gulliga Anette och Henke.......

Det blev ingen fotosafari idag.
Anette sms:de och ville att vi skulle komma på kaffe.
Henke hade bakat tre olika sorters sockerkakor.

Så jag var hem till dom och fikade.
Hasse kunde tyvärr inte följa med, eftersom han skulle iväg och
göra ett 12-timmars skift på verket.

Jag fick smaka på Henkes nybakade sockerkakor..... det var en
vanlig sockerkaka....en med passionsfrukt i.....och en med apelsin och choklad.
Dom var goda!

Vi satt och fikade och pratade i någon timme.
Det var trevligt!




När jag skulle hem fick jag med mig sockerkaka och bröd som
Henke hade bakat igår....tre olika sorters där med.
Det tackar man inte nej till. Det är ju så gott med hembakat.
Det var snällt och gulligt av dom!




Jag fick även denna våg av Anette.
Hon har köpt den på loppis, men hon hittade ingen bra plats för den hemma hos sig.
Så det var bara att tacka och ta emot den....och jag hittar nog en plats åt den.....tror jag.
Snällt av Anette att tänka på mig.....för hon vet ju att jag gillar gamla saker.




Anette vet att Johanna tycker om ugglor..... i alla dessa former.
Så när hon såg detta gulliga ugglepar, som ska hängas upp på väggen, så tänkte
hon på Johanna och köpte den åt henne.
Det var snällt och gulligt!

Johanna blev glad för den och tyckte den var fin.


På vägen hem stannade jag till vid brorsan och dom.
Dels för att hämta cigg som brorsan hade köpt åt mig från båten (dom har varit på kryssning)
och dels för att träffa dom en snabbis.....och se/hör hur det var med dom.
Kidsen var lite förkylda och brorsan var trötter..... och Lina var på jobbet.



Trackback
RSS 2.0