Snöoväder och åska.......

Igår kväll fick jag vara med om något som jag aldrig har varit
 med om förr....vad jag vet om i alla fall och minns.

Jag satt vid datorn.....klockan var ca 22.30.
I ögonvrån såg jag ett ljussken som blixtrade till.
Tittade ut för att se vad det kunde vara, men jag såg inget speciellt.
Strax efter det hörde jag ÅSKAN!!!!
Och ute snöade det för fullt!
Helt otroligt!!!!!

Gissa om jag blev paff!?!!?

Talade om det för resten av familjen.
Dom blev också paffa....och trodde nog att jag drev med dom.

Hasse undrade hur jag kunde veta att det åskade.
Hmm....få se.....finns det fler sätt att konstatera att det åskar, än att man ser
blixtrar och hör muller????

Mattias försökte övertyga mig att jag kanske hade sett en nyårsraket.
Hmmm...sen när låter en nyårsraket som åskmuller och sen när ser
en nyårsraket ut som en blixt????

Ett tag började jag tvivla på mig själv....hade jag verkligen hört rätt???
Men jo, jag känner igen ett åskmuller.....åskrädd som jag är.

Gissa om jag blev glad när jag kom till jobbet och en arbetskamrat berättade
att han hade hört åskan igår och sett hur det blixtrade....ungefär samma tid som jag hörde det.
Jag vet vad jag hörde.... och står fast vid det.....men när det finns fler som också
har hört det känns det bättre.....på något vis......

Men visst är det heeeelt ooootroligt att det åskar i januari, samtidigt
som det är lite av snöoväder????






Kommentarer
Postat av: Anki

Tack Jaana!!



Jag hörde också åskan igår men jag trodde inte mina öron först för jag tänkte "det kan inte vara sant"!

Men det var det tydligen!



Ja, du den här sk vintern är den konstigaste jag har varit med om tror jag. Det regnar och är tämligt varmt ute och nu också så har det åskat!!



Hahahaaaaa



Kramiz

2012-01-04 @ 10:38:03
URL: http://www.spelgudinnan.n.nu
Postat av: Jaana

Anki: Jaaa-a....det är verkligen en konstig vinter vi har haft och har! Idag blask och tills imorgon har dom lovat minst -10 grader..... och igår snö och åska!

Vad blir nästa? Torka och värmebölja? Hahahhahaha....



Ha det så gott!

Kram!

2012-01-04 @ 17:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0