Barndomens ABC.....Bokstaven A........

 
Anna-Lena hette min första bästis, som jag själv minns det.
 
Vi bodde i samma bostadsområde, Västansjö, och i samma trappuppgång.
 
Hon var några år yngre än mig.
 
Hon hade en storasyster som jag tyckte var så cool.
Dels för att hon sminkade sig och sen hade hon mittbena med längre lugg som hon
lockade med en locktång.....så där utåt....som man gjorde på 70-talet.
Jag tyckte hon var så fin i håret.
 
Vi brukade ofta lyssna på ABBA hemma hos henne, och på den tiden hade dom
inte kommit ut med så många skivor.
Jag minns att vi lyssnade på en skiva som ABBA sjöng mycket på svenska....
eller om det rent ut sagt bara var på svenska???
 
En gång provade jag och Anna-Lena, hemma hos henne, att smaksätta knäckebröd med
lite olika kryddor, ketchup....osv.
Men inget av det var gott!
Och självklart fick vi ju inte göra så.....men jag minns faktiskt inte om vi blev ertappade
av hennes föräldrar eller inte.....
 
När Anna-Lena började i skolan i Backby (själv gick jag i Stegelbacken), så började
vi tappa kontakten med varandra....vi fick ju nya kamrater i skolan.
 
Till slut tappade vi helt kontakten och sen dess har vi inte haft någon kontakt med varandra.
Vi har aldrig umgåtts i samma kretsar....även om vi båda bor kvar i byn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0