Barndomens ABC....Bokstaven B.......

 
Bärskogen
 
Mina föräldrar tyckte om att vara i bärskogen och plocka blåbär och lingon.
Så jag har tillbringat en hel del, mer än jag själv ville, i olika skogar med att plocka bär.
 
Själv tröttnade jag kanska fort på att plocka dessa bär.
Istället, om jag var på humör, sysselsatte jag min lillebror med något.
Eller så satt jag på någon stubbe och surade över att jag hade varit tvungen att följa med.
 
Medans mina föräldrar gick runt i skogen och plockade bär, passade jag och
brorsan på att äta av blåbären som mina föräldrar redan hade plockat och fyllt en eller två hinkar med.
Lingonen däremot fick vara ifred för mig, för som barn tyckte jag inte om dom.
 
Jag har även varit med ute på myrar och plockat hjortron.
Det gillade jag inte! (Men jag älskar hjortronen!)
Jag var mest rädd, hela tiden.....för jag hatade när det gungade under fötterna på mig....eller när man
trampade ner sig så man sjönk ner med bena och blev dygnsur och satt fast ett tag.
 
Sen gick man ju och tänkte på alla historier som man hade hört om folk som ramla igenom
myren och drunknat och försvunnit för gott...
Huvva!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0