Faster har fullt upp.......

Strax före kl. 10.00 kom Nellie och Molly hit.
Jag/vi skulle vara barnvakt åt dom.
 
Jag kan lova att det har gått i ett....och att faster är rätt så slut nu =)
även om jag har haft jätte god hjälp av Johanna hela tiden.
Men just för tillfället har jag det lugnt....för kidsen leker kurragömma.
 
Visserligen kom brorsan för ett tag sen och skulle hämta dom, men dom ville inte hem.
Så då blev brorsan kvar här och han har tvättat sin bil som hade blivit helt nerskiten
av måsar på jobbets parkering.
 
 
 
 
Direkt när Nellie och Molly kom så skulle det pysslas.
Veckotidningar, saxar, papper, lim och färgpennor åkte fram på köksbordet.
 
 
 
 
Molly fick för sig att färglådan var ett piano och en xylofon, så hon spelade för fullt
och var helt inne i det ett längre tag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter pyssel blev det dags för studsmattan.
Där hoppade sötipötisarna tills dom blev alldeles svettiga och helt slut.
 
Jag passade även på att ta några bilder i trädgården.....tills sötipötisarna
krävde min uppmärksamhet igen =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi in igen och fortsatte med lite pyssel och det blev en del bus och skoj.
Det skulle även lekas "sten-sax-påse"....."Stopp och belägg" som jag har hittat på....där
jag ska fråga Nellie och Molly en massa frågor som  dom ska svara rätt på innan dom
får gå förbi mig......sen blev det att gissa på gåtor som man själv fick hitta på.
 
 
 
 
När det var dags för lunch så gjorde vi det väldigt enkelt för oss.
Vi beställde pizza som Hasse tog med sig när han slutade jobbet.
 
Efter maten blev nog kidsen liiiiite slöa, för dom ville titta på film.
Molly hade med sig filmen "Trolltyg i Tomteskogen".
 
Men dom kom inte så långt på filmen förrens energin återvände till dom och
dom började leka och stoja igen.
 
Så både Johanna och Mattias sysselsätter dom just nu så att jag kan sitta här
och göra detta inlägg.
 
Brorsan och Hasse åkte precis till Ludvika för att kolla på färg.
Det är ju meningen att vi ska måla om huset.....om väder och vind tillåter det.
 
Själv ska jag återgå till att vara faster.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0