Orsa camping........

När Hasse och farsan hade målat färdigt för idag, var det fortfarande förmiddag.
Jag sa till Hasse att jag kände för att göra något idag....vi har ju mest
bara varit här hemmaomkring under våran semester.
Jag frågade om vi skulle åka till Orsa camping och hälsa på min bror med familj
som är där och campar?
Och det ville Hasse och båda kidsen tyckte också att det skulle bli skoj att åka dit.
 
Sagt och gjort!
Strax före lunchtid åkte vi mot Orsa.
 
 
 
 
Eftersom vi inte hade ätit någon lunch, så stannade vi till efter vägen och åt.
Vi stannade vid Djurås.
Kidsen valde ett varsit litet skrovmål och jag och Hasse valde dagens buffé.
Gott var det och mätta blev vi.
 
Efter matpausen åkte vi sen raka vägen till Orsa.
 
Idag var det första gången som jag var till Orsa, och samma för mina kids.
Hasse vet jag inte?
 
 
 
 
Eftersom vi inte hade ringt i förväg och meddelat brorsan och dom om att vi
skulle komma, så gick vi och letade på campingen efter deras husvagn.
Hasse hade en liten aning om vart ungefär dom kunde tänkas vara.
 
Det var Johanna som upptäckte deras bil först....av en slump.
Vi gick till husvagnen och skulle överraska dom, men då var dom inte där!
Så då fick jag lov att ringa brorsan och höra vart dom var.
Dom var alldeles i närheten och det dröjde inte länge förrens dom kom till husvagnen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var fint där på Orsa camping....ja, av det jag såg.
Brorsan och dom hade en bra plats....nära till stranden och till servicehus.
Och inte låg dom som packade sillar heller....för dom hade en plats på lyxcampingen.
 
 
 
 
 
 
Det var så trevligt och roligt att träffa Marko, Lina, Nellie och Molly.
Jag har ju saknat dom!
Dom har ju nästan varit borta i en vecka nu.
 
Lina gjorde i ordning fika, och det var med nöd och näppe som vi hann få i oss det,
för ungarna ville till stranden och bada.
Ja, det var nog mest Mattias som hade bråttom.
 
 
 
 
 
 
Alla gick vi till stranden.
Jag, Johanna, Mattias, Nellie och Molly badade.
Resten var kvar på stranden och var som badkrukor.
 
Åååh, vad skönt och varmt det var i vattnet!!!
Hääääärligt!!!!
Jag frös inte en endaste gång.....och då var jag i länge.
Men ännu längre i var kidsen....och allra sist upp var mina barn.
Vattnet var så där sommarvarmt.....knappt så det svalkade....ja, knappt.
 
Men jösses, säger jag!
Nog för att jag har hört talas om att sjön vid Orsa camping är långgrund.
Men jag hade ALDRIG kunnat tro att det var så låååååååånggrunt som det var.
 
Jag gick och jag gick och jag gick.....och det blev ingen djupare.
Till slut orkade jag helt enkelt inte gå längre ut.
Vem vet hur långt jag hade fått gått innan vattnet skulle ha nått upp till halsen??
Jag gick ca 150 m rakt ut i sjön och då nådde vattnet knappt upp till naveln.
Så för att doppa mig helt fick jag sitta på knäna i vattnet.
Men det gick det med.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tiden gick fort där borta i Orsa.....både på stranden och vid husvagnen.
Men det brukar den ju göra när man har roligt och trevligt!
 
Till sist var vi tvugna att börja tänka på hemfärden, så att vi inte kulle komma
hem mitt i natta.
 
 
 
 
Men innan vi skulle åka mot Smedjebacken, så åkte vi allihopa in i Orsa
och åt pizza tillsammans.
 
 
 
 
Alldeles vid Pizzerian fanns denna gubbe, klättrandes upp för en balkong.
Men det var ju ingen riktig gubbe, utan en docka.
Men det så roligt ut.
 
 
 
 
Vi satte oss ute, för inne fanns det inget bord som var tillräckligt långt för oss alla,
och vi ville ju sitta allihop tillsammans....det är ju mycket mysigare och trevligare.
Men det var lite på gränsen att det var lite för kallt att sitta där ute.......
 
 
 
 
........ men när det varmt rykande pizzorna kom så blev man lite varmare av att äta av dom.
Det här är min pizza och den var jättegod!
Och inte snålade dom på ingredienserna heller.
 
När vi ätit färdigt och alla var proppmätta, så åkte brorsan och dom tillbaka till campingen
och vi åkte hemåt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0