Tacos.......

På eftermiddagen när Hasse gick ut, mellan skurar och åska, för att tvätta
huset passade jag på att städa..
 
Tog fram dammtrasan och började med vardagsrummet.
När Hasse kom in fick jag hjälp av honom och då passade vi på att gå igenom
skohyllan i hallen.....där det var en hel del skor.....ja, mer än vad skohyllan mäktade med.
Kidsen fick också vara med och sortera bland sina skor......och till sist blev det
tre stora papperspåsar med skor som ska kastas.
 
Jag hann inte städa så mycket som jag hade först tänkt, för sen senare
på eftermiddagen....ja, mer mot kvällningen.....var det dags att börja göra iordning tacos.
Vi skulle bjuda morsan och farsan på det.
 
Vi hann nästan färdigt med maten när mina föräldrar kom.
Bra tajming!
 
Efter maten blev det kaffe....ingen ville ha något fikabröd....för alla var så
mätta av tacosen.
 
Nu mot kvällningen har det spruckit upp och man ser blåhimmel och solen skiner.
Så nu hoppas jag att åskfaran är över för denna dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0