Trolldeg och dryg lillebror........

När Nellie, Molly och Lina gick hem tidigare idag, så sa Nellie
att dom skulle göra trolldeg idag och att hon ville att jag skulle komma och dega med dom.
Sagt och gjort!
 
Var ner till dom här senare på eftermiddagen....ja, mer mot kvällningen.
 
Vi satt i köket och degade med trolldegen.
Idag gjorde jag en uggla. två kanelbullar med pärlsocker på och en korv med bröd
med senap och ketchup på.
 
Det är rätt så roligt att pyssla med trolldeg.....ibland.
Men nu har jag gjort det så många gånger med Nellie och Molly, så det börjar bli lite svårt
att komma på vad man ska göra av trolldegen.....för jag vill ju inte göra samma
saker som jag redan har gjort förut.
 
Just nu är det uppehåll, men det är mörkt på himlen och regnsjukt.
Få se om vi hinner med fler skurar idag???
 
Hasse är ute och gör rent penslarna efter dagens målning.....som vi får se resultatet på
imorgon.....ja, då menar jag om målningen blev misslyckad av regnet som kom?
 
Johanna har en kompis här hemma och dom sitter ute på altanen och umgås.
Mattias har också en kompis här hemma och dom i sin tur har härjat, stört och drygat sig med
tjejerna ute på altanen.....ja, så där dryga som bara småbröder kan vara.
Till sist var jag tvungen att lägga mig i och säga åt grabbarna att lämna tjejerna ifred.
 
Hmmmm.....jag minns ju själv hur det var med min lillebror.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0