Luften gick ur mig......

Idag har det gått i ett....hittills.
 
Jag började med att duscha och fixa iordning mig när jag vaknat till.
När det var gjort skjutsade jag Johanna till körskolan.
Idag skulle hon bla åka iväg och köra halkbanan.
 
När jag släppt av Johanna åkte jag ut till Din-X och tankade bilen.
Tankmätaren lyste orange, men nu är den så gott som fulltankad.
Ååh, det luktar ju så gott när man tankar....av bensinen.
 
På vägen hem stannade jag till vid Perssons Tobak och var in där och
handlade mig en limpa cigaretter, Vit Blend.
Så nu klarar jag mig ett tag.
 
När jag skulle åka hem såg jag en f.d arbetskamrat som vinkade och hälsade på mig.
Han satt i sin arbetsbil och drack kaffe.
Eftersom det var ett bra tag sen som jag såg honom sist vände jag om och åkte tillbaka.
Gick fram till honom och stog där ett tag och pratade....och vi uppdaterade varandra lite.
Det var trevligt och roligt att träffa på honom.
 
Sen åkte jag hem och kastade i mig snabbt något att äta innan det var
dags igen för mig att åka iväg.
 
Hämtade upp Johanna (Anettes dotter) och hennes barn Alvin och Alicia.
Jag skulle skjutsa dom till Säter,  till Johannas bror Jimmys tatueringsstudio.
 
Men det krånglade lite med bilbarnstolarna.....Johannas man hade med sig bilnycklarna
till jobbet så Johanna kom inte in i deras bil för att ta ut stolarna.
Vi ringde några samtal för att söka efter bilbarnsstolar, men fick ingen napp.
Till slut kom Johanna på att vi kunde åka hem till hennes syster och låna deras stolar.
Sagt och gjort! Sen kunde vi äntligen åka mot Säter.
 
Väl framme hos Jimmy och dom fick jag mig en SKRÄCK upplevelse.
Deras S-T-O-R-A och G-R-O-V-A hund smet ut på gården och kom till oss.
Fyyyy faaaaan vad rädd jag var!!!!!!
Men jag hade tur att den aldrig hann komma till mig innan dom fick in den igen....
som tog ett tag....för hunden ville annat.
Trots att hunden var inne igen kunde jag inte slappna av.....för den kunde ju
smita ut igen....när dom gick in och ut i huset.
 
Jag var in i Jimmys studio och tittade.
Den var fin och rymlig.
Blev lite sugen på att tatuera mig, men just nu vet jag inte nå vad jag vill ha för motiv.
Så det får bli någon gång i framtiden......
 
När Johanna skulle tatuera sig åkte jag hemåt.....och då kunde jag äntligen
slappna av.....och när jag kom hem så gick luften ur mig totalt....jag blev och är lite trött nu.
 
Satt mig ute i trädgården med Hasse och pustade ut lite.
Sen gick vi in och drack kaffe....som Hasse hade precis kokat.
 
Och nu sitter jag här och bloggar.....och jag ska titta runt lite i nyhetstidningar och
se vad som har hänt i världen idag då.....och en vända in på Facebook
blir det nog också.
 
Sen får vi se vad som händer resten av denna dag?........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0