Roliga historier........

Det brakade till i hans trädgård under stormen. Han hoppade ur sängen och rusade ut.
I päronträdet hängde ett spritt naket par i en fallskärm.
- Är ni alldeles galna, skrek han.
Hur kan ni ge er till att hoppa fallskärm i den här stormen och två i en sele också?
- Du har inte hajat det här, ropade killen tillbaka från trädet.
Det här är ingen fallskärm. Det är ett tvåmanstält.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Passageraren i baksätet i taxin knackar plötsligt föraren i ryggen.
Denne får panik, kör upp på trottoaren, välter en papperskorg och krossar ett skyltfönster.
- Förlåt att jag skrämde er, flämtade passageraren.
- Det är inte ert fel, sa föraren
- Detta är första dagen jag kör taxi. De senast 25 åren har jag kört likbil.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Den lille indianpojken kom fram till sin pappa hövdingen och sa:
- Hur går det till när man döper barn i våran stam?
- Min son, sa fadern, det beror på vad som hände eller vad någon
gjorde just då barnet blev till. Åskan gick till exempel när din
syster blev till och följaktligen fick hon heta "Lilla Åskan".
Då din äldre bror blev till låg vi i strid med Apacherna och hade vunnit slaget vid Big Horn,
så han fick namnet "Stora slaget".
- Är det något mer som du vil veta, "Spruckna gummit"?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0