Skolavslutning.......

Det har varit full aktivitet här hemma nu på morgonen.
Alla i familjen har haft eller har något dom ska iväg på.

Mattias har skolavslutning.
Klassen skulle samlas kl. 10.30 i skolan och sen går dom ner till kyrkan
till kl. 11.00....och sen ungefär kl. 12.00 får dom ÄNTLIGEN sitt sommarlov!!!!

Johanna är på körskolan.
Hon hade en körlektion inbokad till kl. 10.30 och kan därför inte delta
i Mattias skolavslutning som hon hade tänkt.

Hasse ska gå på skolavslutningen och har redan åkt (kl. 10.30) ner till kyrkan
med kameran och blommor.

Själv ska jag till läkaren och jag ska/kan inte gå på skolavslutningen.

För Mattias del var det ingen fara att varken jag eller Johanna kunde
delta i skolavslutningen.....och det känns väl skönt....även om man
får lite dåligt samvete för att man inte kan vara där....eftersom man
ALLTID annars har varit på ALLA dessa skolavslutningar.

Men Hasse är ju där.....och han har tagit ledigt från jobbet....som han
ansökte om för flera veckor sen.

Och i ärlighetensnamn tror jag inte Mattias bryr sig om det är mamma
eller Hasse som är på avslutningen...... jag tror till och med att
Mattias tycker det är bättre att Hasse är där idag.....för han är inte lika
"pinsam" som mamma....som hela tiden ska ta en massa kort och kramas....osv.
Sånt har ju blivit lite känsligt för honom nu....när han är på väg in i tonåren =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0