Den blinde pojken.......

En blind pojke satt utanför en stor byggnad med en hatt vid sina fötter.
Han höll i en skylt där det stod: "Jag är blind. Snälla, hjälp mig!"

Det låg bara några mynt i hatten.

En man passerade. Han tog några mynt från sin ficka och la i pojkens hatt.
Därefter tog han skylten, vände den och skrev några ord.
Han lämnade tillbaka skylten så att alla som passerade kunde se de nya orden.

Snart började hatten fyllas med pengar.
Många fler människor gav nu pengar till den blinde pojken.

Senare under dagen kom mannen tillbaka för att se hur det gick.
Pojken kände igen hans fotsteg och frågade:
"Var det du som ändrade min skylt i morse? Vad skrev du istället?"

Mannen svarade: " Jag skrev bara sanningen. Jag uttryckte samma sak som du
fast på ett annat sätt."

Så här hade han skrivit:
"Det är vackert väder idag, men jag kan inte se det."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0