Gott med soppa........

Familjen är komplett!
Skönt!
Mattias kom hem tidigare idag på eftermiddagen.

Vi andra i familjen har inte gjort så mycket väsen av oss.
Hasse har tittat på skidåkning på tv:n.
Johanna har haft en lååååååång sovmorgon.
Själv har jag setat här framför dator och sen har jag gjort en soppa.

Soppa är gott, men det tar ju sån tid att göra det.
Först ska allt skalas och sen ska det tärnas, delas och strimlas....beroende
på vad man har i soppan.

Idag gjorde jag en soppa på morötter, palsternacka, kålrot, potatis, purjolök,
stekt köttfärs och buljong och kryddor.
Mmmm....det är gott!

Gjorde så mycket soppa att vi kan äta av den ikväll och imorgon med.
Och en soppa blir ju bara godare ju längre den står.




Kommentarer
Postat av: mia

Mmmmm vad gott. Har du provat Vintersoppa? Köttfärs, vitkål, tomat, ris mm. Supergod.

2012-03-19 @ 10:51:37
Postat av: Jaana

Mia: Nej, jag visste inte att det ens fanns en soppa som heter så.....men det låter gott.



Har du recept på den så skicka gärna den :)



Kram!

2012-03-19 @ 11:17:11
Postat av: mia

Kul! ska jag skicka receptet hit eller har du en mailadress...?

2012-03-20 @ 13:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0