Mina "små kycklingar"........

Jag börjar väl att nämna något om finalen i Melodifestivalen igår kväll.
Loreen vann finalen och det tycker jag är helt okej.
Hennes låt är bra.
Om Danny, som nu kom tvåa, hade vunnit så har det väl också varit helt okej.
Fast Loreens låt är bättre än Dannys.....enligt mig.

Att Torsten Flinck fick så många poäng i telefonröstningen fattar jag inte.
Visst, jag förstår att det finns dom som tycker om hans låt, även om inte jag gör det.
Men ändå! Njaa....vette sjutton om inte "folk" röstade på honom av
ren "jävulskap"..... så att säga.
Ja, ja....det är i alla fall vad jag tror.......

Idag är jag trött....ja, inget konstig och ovanligt med det....idagens läge....
men idag är jag tröttare än tröttast.
Jag har sovit jättedåligt inatt.....av olika orsaker.
Men det som har stört min sömn mest.....tror jag....är att jag kan inte sova
och slappna av ordentligt när BÅDA av mina kids inte är hemma över natten.....
är ju van att ha dom som oftast hemma.... ja, åtminstonde en av dom i alla fall.
Det är väldigt sällan dom är/har varit borta samtidigt....

Hmmmm.....undra om man någonsin vänjer sig???
Ja, så länge som dom bor hemma i alla fall.
Sen när dom väl flyttar hemifrån så har man ju inget annat val än att "vänja"
sig vid att inte ha det "små kycklingarna" under ens "vingar" längre.
(Jaaaa....jag VET att jag är en kycklingmamma.....  och det är på både gott och ont....).

Men nu har "kycklingmamman" i alla fall fått hem den första av de "små kycklingarna".
Mattias kom hem nyss från sin kompis.

Den andra "lilla kycklingen" är också snart hemma.
Hasse är iväg och hämtar henne just nu från Ludvika.
Hon sov över hos sin pappa inatt.....efter krogvändan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0