Vårtecken.......

Nog märks det att våren är här.

Utan att jag har letat efter några vårtecken, så har jag sett några idag.
Och man blir så glad av dessa vårtecken....när dom helt plötsligt bara finns där.....
ja, det flesta i alla fall......

Men först börjar jag med några vårtecken som jag glömde att nämna igår.
Jag övergav vinterjackan och vinterskorna.
Jag såg två svanar som flög förbi på jobbet.
Hasse hade sopat upp allt grus som fanns på våran uppfart.
Mattias gick till skolan utan jacka. Hade istället en munktröja på sig (det gillade jag inte).
Byns A-lagare (många av dom) hade samlats vid "deras
samlingsplats"..... gräsplätten vid ena sidan av Systembolaget.

Dagens vårtecken är:
Grävling. Men dess värre var den påkörd.
Den låg mitt i vägen när jag åkte till jobbet imorse.
Sopmaskinen. Idag har den gula sopmaskinen börjat med att sopa upp gruset på
trottoarerna.

Ja, det var några vårtecken......




Kommentarer
Postat av: Karina



Mitt vårtecken: Jag har influensa och är förkyld som en örn. Man känner sig någorlunda OK så länge man sitter ner. Sen reser man sig och går 8 meter. Då känner man sig som om man stoppat en skenande buffelhjord. :-(



Man måste få klaga lite... :-)

2012-03-14 @ 23:48:20
Postat av: Jaana

Karina: Usch då, det var inget bra vårtecken. Hoppas du kryar på dig snart.

Det är många som är däckade i influensan nu.



Japp, klaga måste man göra emellanåt :)



Kram!

2012-03-15 @ 08:18:00
Postat av: Karina

:-)

2012-03-15 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0