Finska sisun?..........

Puuuh...nu är jag slut!
Det har gått i ett sen i morse och fram tills för ca en halvtimme sen.
 
Först har jag varit och jobbat.
Efter jobbet började jag och Johanna att städa.
Vi gick lös i matsalen, som tyvärr har funkat mer som ett avlastningsställe.
Det var bara att sortera upp allt bröte som låg där och få undan det.
Sen kom dammtrasorna fram och vi dammade allt.
Efter det var det dags för dammsugning och till sist skurades golvet.
 
Vardagsrummet städade vi också.
Det gick lite fortare eftersom vi inte behövde börja med att sortera
och plocka undan en massa bröte.
 
Hallen han vi också gå lös på, men den hann vi inte helt färdig med.
För vi var tvugna att avbryta städningen för att åka och handla.
 
Vi var till Lyviksberget och storhandlade.
Jag köpte även nya blommor, för jag kastade iväg många av mina andra
halvt vissna blommor i samband med städningen.
 
När vi kom hem från Ludvika, då var klockan redan 19.30.
Det var bara att börja packa ur alla matvaror.
Johanna började på en gång med maten....eftersom vi inte hade ätit sen lunch.
Hon gjorde tacos.
Själv torkade jag ur kylskåpet och sen fyllde jag på den med varorna vi
hade handlat.
 
När maten var färdig så var det ljuvligt att äntligen få sätta sig ner och
ta det lugnt och äta.
 
Varifrån jag fick all ork till idag, ja, det vet jag inte?
Jag är trött idag med, så jag tänkte flera gånger ge upp och jag ville bara få sova.
Men det kanske var den "finska sisun" som kom fram idag????
=)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0