Som att kliva in i en parfymfabrik.........

Även om man är hemma och är sjukskriven, så slipper man inte undan vissa saker.
 
Idag har jag varit iväg på ett återbesök hos gyn.
Usch, vad jag hatar gynundersökningar!!!!
Men, men....det är bara att gilla läget..... så gott det går..... och hoppas
att undersökningen går fort.
Trots allt så handlar det ju om ens egen hälsa och välbefinnande....och
då får man väl stå ut med vissa obehagliga undersökningar......
 
När jag var klar och skulle åka hem, så kom jag inte in i bilen.
Det var någon "idiot" som hade parkerat så tätt intill mig så att det fanns ingen
chans till att jag kunde få upp bildörren....grrrr.
Tur som var så stod vi vid 30 minuters parkeringen, så bilen brevid mig
skulle förmodlingen inte stå där så länge.
 
Eftersom det regnar idag....både snö och vatten....så gick jag tillbaka till
entrén och ställde mig under tak och väntade på att få komma in i bilen.
Jag behövde inte vänta så länge.....kanske högst 10 minuter.
Så jag hann inte reta upp mig så mycket på den tiden....hahhahhaaa.
Det var tur för "idioten" det!
 
En annan grej som jag blev lite irriterad över, var när jag klev in genom
entrédörrarna så slogs jag av en stark parfymdoft.....som låg som en tung
och tjock dimma över hela receptionsområdet.
 
Nu är inte jag allergisk mot starka dofter och jag själv använder hårspray
varje dag och parfym lite då och då.
Men om jag ska till sjukvården så försöker jag undvika att ha på mig parfym i alla fall.
Med tanke på dom som är allergiska mot dofter.
 
Inte för att vara elak, men det är oftast gamla tanter som luktar som en
hel parfymfabrik....och dom har gärna lite tunga parfymer på sig.
Till och med jag, som inte är allergisk, blir lite illamående av den starka doften.
 
Det verkar som om de gamla tanterna tror och tycker att dom måste vara
lite "uppklädda" när dom ska till doktorn.
Varför annars dränka sig i parfym?????
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0