Min drömkonsert..........

När jag var yngre kunde jag gå på olika konserter häromkring....
ja, det var väl mest på olika folkparken man var på och då var nog
Grängesbergsparken den som hade mest besök av kända artister.
I Söderbärkeparken var det mest dansband.
Men jag har varit mycket i båda parkerna i mina ungdomsdagar.
 
I Grängesbergsparken har jag sett många artister och grupper......kommer ej ihåg alla.
Dels kommer jag inte ihåg det av sviktande minne, så här på "äldre dar" och sen
kommer jag inte ihåg det pga "ungdomsfylla".....ähum.
Men några kommer jag ihåg....som Europe, Herreys, Jerry Williams,
Pernilla Wahlgren och en hel del andra.
 
Jag har ju även varit på "Mission Impossible" här i Smedjebacken, i två år.
Sen blev det tyvärr ingen mer av den festivalen.
Men där såg jag många artister.....som tex Saxon, Weeping Willows, Docenterna,
The Hellacopters, Pugh Rogefeldt, Timbuktu, Mikael Wiehe, The Ark
och några till.
The Ark var bäst! Vilket fantastiskt liveband!!!
 
Nu på "äldre dar" har jag inget behov att gå på någon konsert.
Ja, då menar jag dom här större artisterna som uppträder i storstäderna
i typ Globen, Johanneshov, Ullevi....osv.
Jag har inte det intresset och behovet.
Jag tycker kanske inte att det är riktigt värt de pengarna biljetterna kostar
och sen vad det kostar i pengar och tid att ta sig till konserten.
 
Men det finns en grupp som skulle få mig att bli intresserad
av att köpa en dyr biljett och kosta på mig allt vad det innebär med
resor och boende.....osv.
 
Det skulle vara om ABBA återförenades en enda gång och gav
en konsert med alla deras gamla låtar.
DÅ skulle jag vilja gå på konsert!
 
 
 
År 1974
 
 
 
År 1975
 
 
 
År 1975
 
 
 
År 1975
 
 
 
År 1976
 
 
 
År 1977
 
 
 
År 1978
 
 
 
År 1978
 
 
 
År 1979
 
 
 
År 1979
 
 
 
År 1980
 
 
 
År 1980
 
 
 
År 1982
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Ja, då skulle jag också köpa biljett! Vilken upplevelse det vore!

Det skulle varit roligt att ha sett en Lady Gagas Monsters Ball-konsert, men att stå och trängas i timmar är inte fullt så tilltalande... :-)

Svar: Ja, att få se ABBA live vore en upplevelse!Ja, dom som såg Gaga nyligen sa att det var jättebra. Men håller med dig om att stå och trängas i timmar är nog ingen höjdare.
Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-10-09 @ 10:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0