Tredje gången gilt.........

På eftermiddagen blev det ytterligare än vända till akuten för min del.
 
Som jag skrev i det tidigare inlägget så hade det ju börjat klia och blossa
upp nya utslag. Till sist hade jag fulla armarna och benen med illröda utslag
i olika storlekar....prickar och stora bläffor.
Även på bröstet, magen, halsen, kinderna och hårbotten fick jag
nya nässelutslag på.
 
Ringde sjukrådgivningen och frågade vad dom tyckte att jag skulle göra.
Fick till svar att åka till akuten och visa upp mig och ev. få
medicin för klådan.
 
Sagt och gjort!
Hasse skjutsade mig denna gång till akuten.
 
Där fick jag träffa en läkare, ej den samma som de två andra gångerna.
När jag visade upp ena armen så han att det var nässelutslag och att det
inte var farligt så länge jag inte fick några andra symptom....typ andnöd och/eller svullnad.
Fick medicin utskrivet för klådan.
 
Jag har fortfarande alla prickar och bläffor kvar.....det dyker upp lite nya
nässelutslag, då och då, på olika delar av kroppen och det klias som fan.
Men enligt läkaren så kunde det vara så här nu under behandlingens gång.
Att nu kunde jag få nya nässelutslag pga av andra orsaker....som tex
värme, duschning, av kläder....osv.
Sen fick jag räkna med att det tar några dagar innan det börjar lägga sig....och
alla utslagen försvinner.
 
Nu är det bara att hoppas att det räcker med de tre akutbesöken jag har gjort
hittills pga av denna allergiska reaktion.....att jag får sova i lugn och ro inatt och
att det inte tillkommer fler symptom, biverkningar och komplikationer.
 
"Peppar, peppar ta i trä"!!!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0