Nu är faster trött.......

Puuuuuh.....nu är faster slut!
Busungarna åkte hem vid 19-tiden.
 
I mitt tidigare inlägg skrev jag lugnet före stormen.
Då menar jag inte att Nellie och Molly är vilda och härjiga.
Nej, jag menar bara att det blir mycket mer liv och rörelse här hemma....och
att ensam tid finns inte då.....Nellie och Molly vill hela tiden att man ska
vara med och leka med dom.
 
Efter att jag hade gjort färdig lunchen var det dags första aktiviteten med
de små kidsen......
 
 
 
 
Vi "degade" med modellera som Nellie och Molly hade med sig.
Det blev många olika konstverk gjorda.....allt från korv med bröd till hare.
 
Efter modelleran tog Nellie fram sina Pet Shops och ville leka med dom.
Men jag frågade om vi inte först skulle gå ut.....till lekpaken ner vid hamnen.
Och det ville dom.
 
 
 
 
Mattias och hans kompis cyklade ner till lekparken och var med oss ett tag.
 
 
 
 
När jag var barn och bodde i Västansjö, så fanns precis detta tåg på den stora
lekparken som fanns där.
Så på det här tåget har man lekt mycket i och på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Även denna häst har jag lekt med som barn.
Och i min barndoms lekpark fanns även en sköldpadda och en "mångubbe" som
man kunde sitta inne i.
Vad dom finns nu, har jag ingen aning om????
 
 
 
 
Efter lekparken åkte vi hem och åt glass med olika sorters såser och strössel på.
Mmmm....gott med glass!
 
 
 
 
Efter glassen kom Pet Shopen fram och jag, Nellie och Molly lekte med dom.
Vi lekte att det var Halloween i Pet Shop landet.....och till sist lekte vi resturang med dom.
 
När Hasse kom hem från jobbet, vid 17-tiden, gick han och de små kidsen ut
till studsmattan.
Då passade jag på att göra iordning våffelsmeten.
 
 
 
 
Kidsen var inte ute så länge så jag fick god hjälp av både Nellie och Molly som också
ville vispa i våffelsmeten.
 
Sen gräddade Hasse våfflor på löpande band.
Och till våfflorna blev det sylt (köpt hallonsylt och hemgjord jordgubbssylt och blåbärssylt)
och vispad grädde som var smaksatt med vaniljsocker.
Mums!
 
Jaa-a....det har gått i ett....och det har varit både trevligt och roligt med "busfröna"
Men som sagt, nu är faster slut och jag ska gå ner och varva ner mig
med att titta på Kalle Moraeus med gäster.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0