Nya vårdcentralen.......

Strax före kl. 10.00 var jag på plats på jobbet.
Magen "höll", men det kändes inte bra.
 
 
 
 
Här är mitt nya skrivbord och min "hörna" på jobbet.
Jag är nöjd med skrivbordet....hittills.
 
 
 
 
På jobbet fick jag mig en glad och trevlig överraskning!
En kvinnlig arbetare kom till mig med en burk Cola och Twix.
Jag frågade henne varför jag fick det?
- Jo, du ska ha det. För du är så snäll!
Det var gulligt sagt av henne och självklart blev jag glad för det.
Gav kvinnan en stor kram som tack.
 
 
Idag var jag till den nya och privata vårdcentralen som öppnades i måndags i Ludvika.
Eftersom "min" läkare, sen många år tillbaka, valde att sluta på vårdcentralen
här hemma och börja jobba på Engelbrekts vårdcentral i Ludvika istället så valde jag
att byta vårdcentral och "följa med honom".....så att säga.
Även min sjukgymnast sen ca 15-20 år tillbaka valde att lämna Smb för Ludvika...
och jag vill även fortsätta att gå hos honom.
 
Engelbrekts vårdcentral ligger mitt inne i Ludvika city och är granne med Polisen.
Själva vårdcentralen ligger på tredje våningen.
 
När man kom dit så öppnades dörren automatiskt och man klev in i något
som mer såg ut som ett modern stort kontor/myndighet.
Allt var fräscht och nytt.
 
 
 
 
Det fanns olika väntrum och i alla fanns det svarta eller röda skinnsoffor....som
var sköna att sitta på.
 
 
 
 
Väggarna vid de olika väntrummen var tapetserade med dessa fågeltapeter.
Så väntrummen kändes inte så sterila och tråkiga som dom annars kan göra......
 
För övrigt var det väldigt ljust inne på vårdcentralen....och lite kalt.
Dom har väl inte hunnit få upp något på väggrna än....ja, om det nu ens ska vara
något på dom?
 
Imorgon ska jag tillbaka till vårdcentralen och ta en massa prover.
Jag måste bl a vara fastande från och med kl. 20.00 ikväll.
Värst blir ju att inte få röka.....tror jag....det brukar då vara så.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0