"Alla andra".......

Idag har vi haft fint väder.....sol och värme.
 
Hasse var sugen att åka ut på sjön idag, och det var jag med.
Det skulle ha varit skönt för min trötta och oroliga själ......att bara vara och njuta
av det fina vädret....stillheten....vågornas skvalp....ett dopp....god matsäck....osv.
Men, vi åkte inte ut.
För det finns ALLTID någon/några avundsjuka, oförstående, elaka och
dumma människor som ska bryr sig om allt och inget....och som inte vet bättre.
Och det nöjet ville jag inte ge dom idag!
 
Vad syftar jag på nu då?
Jo, det att jag är sjukskriven helt.
Jag var hemma från jobbet idag med.
Och att jag skulle ha åkt ut på sjön då....ja, det skulle ju ha reta ihjäl många.
 
Även om jag får vara ute och röra mig fritt....enligt läkarintyget....så låter
jag mig påverkas av dessa avundsjuka, oförstående, elaka och dumma människor.
Varför???
 
Jag blir så förbannad på mig själv.....att jag fortfarande inte tänker på mig
själv i första hand....utan på "alla andra".....och att "alla andra" kan få påverka
mina handlingar och vardagen.
 
Visst, vissa dagar skiter jag fullständigt i "alla andra" och gör och tycker det
som känns bäst för mig.
Men sen vissa dagar orkar jag helt enkelt inte lägga ner den energi det krävs
att "stå på sig"......
 
Idag var det en sån dag.....tyvärr.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0