Jag är disträ........

Idag, på jobbet, valde jag att ta det lugnt....även om jag hade jobb att göra.
Jag har stressat sen jag började jobba igen, efter semestern, så idag kände
jag att jag behövde ta en paus i stressandet.
 
Idag hände det igen!...... att jag kom till en avtalad tid på fel dag.
Och idag var det till frissan.
 
Själva frissan var ledig idag, så jag pratade med henne på telefonen.
Hon hade väntat på mig igår.
Ingen av oss visste vem av oss som hade "klantat till det med tiden".....och just då
spelade det väl ingen roll.....jag skulle ändå inte bli klippt och få ny färg idag.
 
Väl hemma kollade jag upp min almanacka.....och där stog det "frissan" på dagens datum.
Men när jag kollade på själva tidbokningslappen (som jag råkade ha kvar).....ja, då såg jag
ju att det stog den 13:de.....alltså igår.
 
Alltså har jag, ännu en gång, skrivit tiden på fel dag.....och jag fattar inte hur???
Jag måste ju ha varit väldigt disträ när jag har skrivit upp tiden i almanackan?
Ja, inte vet jag!? Men pinsamt är det!
 
På tal om disträ....så har jag nu i två dagar missat friidrotten.....senare på kvällen.
Jag har kommit på att det är friidrott vid ca 19.40 tiden, och då är det ju snart slut.....
och då har jag struntat att kolla det lilla som är kvar.
Lite tråkigt, eftersom jag tycker det är roligt att titta på det.....och ju längre tävlingen
håller på.....ja, desto mer spännande finaler är det......
 
Mot kvällningen var jag och Johanna hem till brorsan och dom och hälsade på.
Där var det full rulle på kidsen och Sixten.
Jag tycker Sixten blir större och större för varje gång jag ser honom......även om han
fortfarande är en liten söt och lekfull kattunge.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0